اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: افزایش چشمگیر قیمت مسکن در همدان

فارس من| سوداگران بازار مسکن مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان گفت: حدود 45 روز است بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد اما قیمت‌ها کاهش نیافته است و تجربه نشان داده که این شرایط چهار ماه ادامه دارد.

فارس من| سوداگران بازار مسکن مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سوژه «افزایش چشمگیر قیمت مسکن در همدان» یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» به منظور پاسخگویی مسؤولان در این زمینه است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بازار مسکن در حال رکود است اظهار کرد: شاهد کاهش تعداد معاملات در ماه‌های اخیر هستیم اما قیمت‌ها ثابت باقی مانده است و در 45 روز گذشته تغییری نکرده است.

شهرام رحیم‌بخش با اشاره به اینکه بازار حالت مقاومتی خود را حفظ می‌کند افزود: در چنین شرایطی همواره حالت مقاومتی در برابر کاهش قیمت‌ها وجود داشته است اما پس از آن به تدریج شاهد کاهش قیمت‌ها در صورت حفظ شرایط فعلی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سوداگران بازار مسکن همواره در حال خرید و فروش هستند در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند تا این کاهش به حداقل خود برسد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان با بیان اینکه این شرایط حداقل حدود چهار ماه طول می‌کشد گفت: در حوزه خرید و فروش ورود به سال جدید و فصل جابجایی نمی‌تواند تأثیر گذار باشد.

ویاظهار کرد: وقتی موارد با سلیقه و میزان نقدینگی خریداران همخوانی نداشته باشد، آن ها عقب‌نشینی می‌کنند.

رحیم‌بخش با بیان اینکه انتقالات در سال آینده که از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود بر قیمت مسکن تأثیرگذار نیست افزود: مگر اینکه شاهد اتفاقی در عرصه سیاسی و بین‌المللی باشیم و تنش‌های تأثیر گذار بر بازار رخ دهد.

وی با بیان اینکه فایل‌های فروش کاهش یافته و فروشندگان به شدت کاهش یافته اند تصریح کرد: همه در حوزه زمین، خانه و آپارتمان شاهد کاهش فروشندگان شدیم.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان ادامه داد: قطعاً اگر شرایط فعلی در بازار مسکن ادامه یابد شاهد یک رکود سنگین طی چند سال آینده مواجه خواهیم شد اما نمی‌توان به طور قطع بلند مدت یا کوتاه مدت آن را پیش‌بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات کلان کشور در حوزه سیاست داخلی و خارجی و بودجه سال 98 بر فعالیت بازار تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول